zondag 17 maart 2013

Zondag 17 maart 2013


De tovenaar en elfen verzameling heeft
al een vaste plaats
Hallo beste mensen het heeft toch weer langer geduurd dan de bedoeling was. Maar ja er valt ook niet meer zo veel te vertellen want in het huis is nu alles af , op een paar planken en schilderijen ophangen.











Een detail van de elfjes
Dat komt later, we hebben eerst genoten van een paar rustige weken , want buiten konden we niets doen met elke keer weer die sneeuw en gladdigheid. Maar ik heb wel foto,s gemaakt dus jullie kunnen wel zien hoe het is geworden.










Morgen gaan we voorbereidingen treffen om als het straks  wat beter weer is dan gaan we als de bliksem aan het buiten gebeuren verder. Want dat willen we een heel eind op dreef hebben voor we van de zomer weer een bouwstop krijgen, want het zou mooi zijn als dat dit jaar ook klaar is. Dus jullie merken dat er niet veel te vertellen is dus geniet van de foto's.






Onze eekhoorn komt van de pindakaas
genieten
O,ja ik moet voor de dieren liefhebbers nog even melden dat we al drie keer van uit onze huiskamer reeën hebben gezien op vrij korte afstand, dat was zeer bijzonder om dat te zien . Dat zagen we niet op 10 hoog.











Onze vaste bezoekster de fazant.
De laatste paar dagen krijgen we steeds bezoek van een vrouwtjes fazant die pikt het vogelvoer weg wat ik op de grond strooi voor de vogels die alleen maar van de grond eten. Volgens kenners zou ze zwanger zijn  dus wie weet komt ze over een poosje met haar kuikens dat zou heel gaaf zijn ,maar eerlijk gezegd geloof ik daar niet zo in. Maar mocht het zo zijn dan horen jullie dat ook. 





Ze pikt graag haar graantje mee
















Ook de koolmeesjes zijn vaste gasten












































Ik zou zeggen tot de volgende keer maar weer , dat zal ook wel weer een paar weken duren want er moet eerst nog wat zichtbaar zijn.

Groetjes Jan en Riek. 







1 opmerking:

  1. Bij een mooie foto van een dikke vrouwtjesfazant staat, dat zij de vaste bezoekster is.

    Laat ik nou toch denken, dat ik dat was!!!
    Lieke

    BeantwoordenVerwijderen